dlaczego nie mogę schudnąćKobiety i mężczyźni borykający z problemem nadwagi często mówią „nie mogę schudnąć” lub pytają „co trzeba zrobić, aby szybko zrzucić wagę”.

W zależności od celu, który chcesz osiągnąć wypisaliśmy 6  faktów, które uświadomią Ci dlaczego proces odchudzania nie przynosi zamierzonego efektu i co należy zrobić, aby to zmienić.

1. Jesz kiedy nie jesteś głodna

Wielu z nas dorastając było przyzwyczajonych do jedzenia o stałych porach. Zapewne pamiętasz jak ktoś z Twojej rodziny szykował obiad, a Ty nie byłaś nawet głodna. Badacze z Uniwersytetu Minnesota odkryli, że jedzenie o zaplanowanej godzinie – nawet jeśli nie masz ochoty na jedzenie jest jednym z czynników, które sprawiają, że nie możesz schudnąć.

Organizm przyzwyczaja się do spożywania większej ilości pokarmu niż potrzebuje. Dodatkowo odkryto, że jedzenie w większej grupie sprawia, że zjadamy więcej niż gdybyśmy jedli w samotności. Jest to związane z tym, że w grupie zazwyczaj dłużej siedzimy przy stole niż zwykle, i jak się można domyślić spożywamy więcej jedzenia.

jedzenie w grupie

2. Jesz kiedy jesteś rozkojarzona

Czy podczas korzystania z laptopa, telefonu komórkowego czy jakiejś innej czynności manualnej widzisz walające się okruchy jedzenia lub brudu? Jeśli tak, to jest oznaka rozkojarzenia. Naukowcy z Irlandii okryli, że główną przyczyną złego odżywiania było oglądanie telewizji, korzystanie z komputera lub telefonu przy jednoczesnym spożywaniu pokarmu. Uwaga badanych skierowana była na rozrywkę zamiast na jedzenie, co powodowało spożywanie dodatkowych kalorii.

Jest to jeden z podstawowych czynników, który powoduje, że nie możesz schudnąć. Nasza rada jest następująca: gdy jesz posiłek skup się tylko i wyłącznie na nim, dzięki czemu unikniesz dostarczania do organizmu zbędnych kalorii. Dodatkowo poczujesz, że to co jesz smakuje zdecydowanie lepiej niż gdybyś miała koncentrować się na zupełnie innej rzeczy.

3. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” – Bo jesz poza domem

Okazjonalne zjedzenie czegoś poza domem nie jest złe. Gorzej jeśli stworzy się z tego nawyk, który będzie kultywowany prawie codziennie. Posiłki serwowane w barach szybkiej usługi lub restauracjach zawierają więcej kalorii, tłuszczów nasyconych i sodu niż dania, które przygotowujemy samodzielnie w domu.

dlaczego nie potrafię schudnąć

Jeśli zależy Ci na zrzuceniu wagi przejmij kontrolę nad tym nawykiem. Zorganizuj sobie plan dnia tak, żeby jadać w domu lub szykować sobie przekąski do pracy. Po pierwsze zaoszczędzisz dużo pieniędzy, które będziesz mogła wydać na inne rzeczy, po drugie dostarczysz organizmowi mniej kalorii, co sprawi, że zaczniesz szybciej wracać do optymalnej wagi. Dla osób, które żyją w biegu i nie mają na nic czasu może to być trudny nawyk do wprowadzenia, natomiast z doświadczenia wiemy, że nawet najbardziej zapracowane osoby są w stanie zmienić swoje nawyki żywieniowe tak, żeby jadać mniej na mieście.

4. Głodówka

Faktem jest, że aby zrzucić wagę trzeba jeść mniej, ale nie oznacza to, że musisz się głodzić. W rzeczywistości głodzenie się może mieć odwrotny skutek od zamierzonego. Często wprowadzanie popularnych diet nie daje efektu. Wystarczy poczytać opinie na forach internetowych, w których osoby próbujące zrzucić wagę narzekają, że nie mogą schudnąć. Dlaczego tak się dzieje?

Organizm potrzebuje określonej liczby witamin i minerałów, które pozwalają mu sprawnie funkcjonować. Głodówki dostarczają mniejsze ilości składników odżywczych, co może spowodować osłabienie, złe samopoczucie lub głód. Rygorystyczna dieta często powoduje powstawanie efektu jojo, który sprawia, że zaczynamy jeść tyle co przed wprowadzeniem diety albo jeszcze więcej i w rezultacie nie mamy żadnego efektu w odchudzaniu.

5. Dieta bez ruchu to za mało, aby schudnąć

Wielokrotne badania przeprowadzone na tysiącach ochotników pokazały, że dieta połączona z odpowiednim wysiłkiem fizycznym daje najlepsze efekty w odchudzaniu. Wykonywanie odpowiednich ćwiczeń wydziela endorfiny, które sprawiają, że mamy więcej energii i lepiej się czujemy. To przekłada się na utrzymanie prawidłowej diety.

Zapisanie się na taniec, fitness lub siłownie sprawi, że łatwiej zrzucisz zbędne kilogramy. Nawet zwykły 30 minutowy spacer przed kolacją daje dobre rezultaty i według badań działa jak mały posiłek.

taniec

6. Brak akceptacji

Ostatnim powodem, który sprawia, że nie możesz schudnąć jest brak akceptacji. Doskonale wiemy, że fałdy na brzuszku mogą spowodować zawstydzenie, szczególnie gdy chcemy pokazać się na plaży. To powoduje niskie poczucie własnej wartości i brak pewności siebie.

Jedno z badań pokazało, że ludzie którzy akceptowali siebie i mówili o sobie dobrze, szybciej zrzucali wagę od osób, które narzekały i miały niską samoocenę. Akceptacja siebie to jeden z najważniejszych kroków, który pozwoli Ci poczuć się lepiej we własnej skórze i szybciej dojść do upragnionej wagi. Odchudzanie to nie tylko proces związany z dietą oraz aktywnością fizyczną. To również praca nad mentalnością oraz przekonaniami na własny temat.

Jeśli nadal zadajesz sobie pytanie „dlaczego nie mogę schudnąć” to przeanalizuj powyższe informacje. Zapoznaj się również z najlepszymi preparatami wspomagającymi odchudzanie.