7 mitów związanych z odchudzaniem

Któż z nas nigdy nie był na diecie lub o niej nie myślał niech pierwszy rzuci frytkami.

Odchudzanie jest takim samym etapem w naszym życiu jak okres dojrzewania, pierwszej miłości, czy pierwszego ślubu.

Wielu o tym myśli, większość ma już za sobą, a tylko nieliczni zdają sobie sprawę, jak wielkie błędy popełnili podczas trwania tych momentów w życiu.

Z odchudzaniem jest dokładnie tak samo, warto więc znać kilka najpopularniejszych mitów, które w większości są po prostu miejskimi legendami.

Mity na temat odchudzania

Najczęściej powielane mity to:

1. Nie jemy po 18 – jest to chyba najpopularniejszy mit, pojawiający się we wszystkich poradnikach. Podczas diety należy jeść regularnie, zdrowo i oczywiście pościć na wieczór.

Prawdą jest, że nie powinno się iść spać z pełnym żołądkiem.

Zapewni to lepszy sen i odpoczynek dla układu trawiennego.

Przerwa pomiędzy posiłkiem, a położeniem się spać powinna wynosić około 3h.

Zatem jeśli ktoś regularnie kładzie się spać np. o północy, a zjeść może maksymalnie o 18, to mowa już jest o głodówce, a nie diecie. Tutaj dowiesz się czemu głodówka, to zdecydowanie zły wybór.

2. Ilość spożywanych owoców jest nieograniczona – często wręcz diety zachęcają do jedzenia jak największej ilości owoców.

Jest to duży błąd, ponieważ owoc jak każdy inny produkt spożywczy zawiera pewną porcję wartości energetycznej i cukrów.

Ograniczymy spożywanie słodyczy, ale wyrównamy braki cukru owocami.

3. Duże śniadanie i mała kolacja – często powielany mit, który w najgorszym razie prowadzić może nawet do całkowitego rozregulowania organizmu.

Posiłki powinny być minimum trzy, o zbliżonej dawce energetycznej.

4. Brak śniadania przyśpieszy odchudzanie – niestety tak to nie działa.

Niezjedzenie śniadania spowoduje, że niedobór energetyczny zostanie nadrobiony w bardzo szybki sposób innymi posiłkami, najczęściej niezdrowymi, który mogą wręcz spowodować przybieranie na wadze.

Kluczem są minimum trzy zbilansowane posiłki.

jak ważne jest śniadanie
5. Ekspresowe odchudzanie jest możliwe – niestety ale nie jest.

Pewnych rzeczy przeskoczyć się nie da i takie sprawy jak odchudzanie zwyczajnie wymagają czasu, Bezpieczne dla zdrowia zrzucanie wagi to około 1 kg tygodniowo.

6. Ćwiczenia przyśpieszą odchudzanie – jest to pół prawda.

Zgadza się, aktywność fizyczna przyśpieszy odchudzanie ale organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po około 30 minutach nieprzerwanych ćwiczeń.

Najlepsze są ćwiczenia cardio, czyli np. rower, bieganie, czy steper.

7. Podczas diety należy pić soki – duży błąd. Soki z owoców sprzedawane w kartonach to prawdziwa bomba cukrowa.

niezdrowe soki ze sklepu

Lepiej sprawa wygląda w przypadku własnoręcznie świeżo wyciskanych, jednak i one zawierają dość sporą dawkę cukru, który nie sprzyja zrzucaniu wagi.

Dodaj komentarz

Zamów suplement na odchudzanie SlimBerry z atrakcyjnym rabatem!Kup SlimBerry
+