PODZIEL SIĘ

Ćwiczyć w domu czy na siłowni? A może zapisać się na basen? Podnosić ciężary czy ich unikać? Takie pytania zadaje sobie wiele osób będących na diecie. Nie od dziś wiadomo, że rola aktywności fizycznej w odchudzaniu jest ogromna! W niektórych przypadkach okazuje się nawet, że ruch jest ważniejszy niż sam jadłospis! Odpowiednio dobrany trening prowadzi często do spadku kilogramów, bez zmiany nawyków żywieniowych. Aczkolwiek w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów warto połączyć te dwie rzeczy: ćwiczenia +dieta. Niestety większość z nas traktuje wysiłek fizyczny jako rzecz drugoplanową. Błąd! Regularne uprawianie sportu niesie ze sobą wiele korzyści!

Dlaczego warto ćwiczyć w trakcie odchudzania?

  • szybszy metabolizm – możemy jeść więcej i chudnąć
  • lepszy wygląd ciała – ciało staje bardziej jędrne i zbite, tłuszcz zamienia się w mięśnie
  • szybsze spalanie tkanki tłuszczowej – dzięki ćwiczeniom szybciej osiągniesz wymarzoną wagę
  • dobry nastrój – w trakcie ćwiczeń nasz organizm wytwarza endorfiny – hormony szczęścia
  • trzymanie diety – po godzinie spędzonej na bieżni, myśl o zjedzeniu czekolady staje się bardziej odległa

Co ćwiczyć, aby schudnąć? 

Tak naprawdę, każdy rodzaj aktywności fizycznej jest dobry. Aczkolwiek u osób, które chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej najlepszym rozwiązaniem będzie trening aerobowy. To każda forma ruchu, w trakcie której nasze serce bije szybciej. Aeroby potrafią nieźle dać w kość! Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • bieganie
  • jazdę na rowerze
  • pływanie
  • jogging
  • szybki marsz
  • jazdę na rolkach/ nartach/ łyżwach

Trening aerobowy spala dużo kalorii, poprawia wytrzymałość oraz ogólną kondycję organizmu.  Idealny dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Bardziej zaawansowane jednostki mogą zaprzyjaźnić się z nieco bardziej skomplikowaną formą aktywności, jaką są interwały.

Interwały

Interwały są odmianą treningu aerobowego. Aczkolwiek cechują się o wiele większą intensywnością. Dają lepsze efekty i zajmują mniej czasu. Polegają na wykonywaniu krótkich, intensywnych ćwiczeń z przerwą na cardio. Jakiś przykład. Bardzo proszę.

3 serie po 8 ćwiczeń

1 ćwiczenie: Zakroki – 45 s
10 s – szybki bieg (na maksa)

A co z treningiem siłowym?

Trening siłowy buduje mięśnie. Sprawia, że nasze ciało stanie się bardziej jędrne i zbite. Wbrew pozorom nie sprowadza się do podnoszenia ciężarów. Do jego wykonania można wykorzystać ciężar własnego ciała.

Który rodzaj aktywności będzie dla mnie odpowiedni?

Wszystko zależy od celu jaki chcesz osiągnąć.

  • Chcesz schudnąć? Wybierz trening aerobowy, a w następnej kolejności interwałowy.
  • Chcesz poprawić wygląd swojego ciała? Skup się na treningu siłowym, który wyrzeźbi i ujędrni sylwetkę.

Jak często ćwiczyć?

Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu satysfakcjonujących efektów, ćwicz 3-4 razy w tygodniu. Codzienne treningi są pozbawione sensu. W końcu Twoje mięśnie muszą kiedyś się zregenerować, prawda? Aczkolwiek jedno jest pewne: tylko regularna aktywność fizyczna ma sens! Ćwiczenia wykonywane raz na jakiś czas, od wielkiego dzwonu nie przyniosą rezultatów…