PODZIEL SIĘ

Wiecie jakie są dwa najczęstsze postanowienia noworoczne Polaków?

  • rzucić palenie
  • schudnąć

Dziwnym trafem mają one ze sobą wiele wspólnego… Większość z nas nie może stracić na wadze przez słodycze. Jak myślicie dlaczego? Why do you think? Otóż,  cukier uzależnia w takim samym stopniu jak nikotyna! Wszyscy zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości tych substanncji

  • nowotwory płuc
  • nowotwory układu pokramowego
  • nieprzyjemny zapach z ust
  • problemy gastryczny
  • sucha skóra
  • żółte dłonie
  • szybsze starzenie się skóry
  • debet na koncie bankowym,

a i tak po nie sięgamy. Biochemia osób uzależnionych od papierosów oraz słodyczy jest bardzo podobna. Jak już się pewnie domyślasz, zerwanie z dwoma nałogami jednocześnie nie będzie łatwe. Ochotę na  papierosa będziesz próbowała zastąpić zjedzeniem batonika i odwrotnie. Ale jak to się mówi – nie ma rzeczy niemożliwych!

Dlaczego rzucenie palenia skutkuje nadwagą?

Nikotyna zawarta w papierosach skutecznie zmniejsza apetyt oraz przyspiesza metabolizm. Podsumowując: działa podobnie do kofeiny. Jednak to nie wszystko! Najnowsze badania naukowe donoszą, że palacze zastępują przerwę na „dymka” tą na jedzenie! Warto również wspomnieć o tym, że większość palących preferuje bierny tryb życia. Leżenie na kanapie i te sprawy. A zatem, tycie po rzuceniu nałogu jest tak naprawdę wypadkową kilku różnych cech.

Osoby, które zdecydowały się na odstawienie nikotyny, tyją średnio 5 kg – bez zmiany nawyków żywieniowych!!!! 

Patrząc na powyższe zdanie, można stwierdzić, że przejście na dietę jest koniecznością. Czy to prawda? I tak i nie. Aczkolwiek warto upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Motywację do rzucenia palenia połączyć z tą dotyczącą zmiany nawyków żywieniowych!

Rzucam nałóg i nie tyje

Byli palacze nie potrzebują jakiejś specjalistycznej diety. Można by nawet rzec, że powinni się przed takową bronić! Dlaczego? Otóż dlatego, że mózg osoby zrywającej z nałogiem nie jest w stanie odróżnić głodu tytoniowego od tego normalnego. Wniosek jest prosty: skupiając się na walce z pokusą jedzenia, nie znajdziemy energii na walkę z tą dotyczącą palenia. Dlatego warto zachować balans i postawić na zdrowy styl życia. Zmiana złych nawyków na dobre zawsze przynosi efekty! Spróbuj uczynić z nich swój nowy nałóg, który tym razem wyjdzie Ci na zdrowie!

  • Jedz regularnego posiłki – dzięki nim pozbędziesz się głodu nikotynowego.
  • Pij 2 litry wody dziennie – dzięki niej pozbędziesz nagromadzonych toksyn.
  • Nawyk trzymania papierosa w ręce zastąp niskokalorycznymi przekąskami, np. warzywami pokrojonymi w słupki. W pracy może być to długopis lub piłeczka antystresowa.
  • Przerwę na papierosa zastąp przerwą na spacer lub kawę w miłym towarzystwie.
  • Poczuj miętę – zawsze noś przy sobie gumy miętowe. Jeśli najdzie Cię nagła ochota na papierosa, będziesz w stanie nad nią zapanować.
  • Rusz się – aktywność fizyczna zajmie Twoje myśli, pobudzi metabolizm i zmniejszy ochotę na zapalanie papierosa!
  • Osobom rzucającym palenie zaleca się zwiększenie białka w diecie. Białko zwiększa uczucia sytości i reguluje poziom cukru we krwi. Pozwoli nam uniknąć napadów wilczego głodu.
  •  W zespole abstynencyjnym może dojść do przewlekłych zaparć… Dlatego warto zwiększyć ilość błonnika w diecie. Znajdziecie go w świeżych warzywach i owocach oraz produktach pełnoziarnistych. Pomocne mogą okazać się również specjalistyczne preparaty lecznicze, np. Fibre Select
  • Nowe hobby może w znaczącym stopniu przyczynić się do wygranej z nałogiem.
  • „Zobacz ile Ty palisz”, „zobacz, ile pieniędzy wyrzucasz do kosza” – znasz te słowa? Jestem pewna, że tak. Rzucenie nałogu to idealny moment na założenie konta oszczędnościowego lub chociażby skarbonki. Nowa torebka w cenie czterech paczek papierosów? Dlaczego nie! Teraz będzie Cię stać na drobne przyjemności!

Wystarczy dwadzieścia jeden dni, aby przyzwyczaić nasz organizm do nowych nawyków! Podejmujesz wyzwanie?